Evlilik Sözleşmesi Nedir? Nasıl Yapılır?

Evlilik sözleşmesi nedir konusu, bilhassa günümüzde evlenen çiftler arasında sıklıkla araştırılan bir konu olmuştur. Evlilik sözleşmesi, evlenme aşamasında olan çiftlerin evlilik süresince veya evlilik sona erdikten sonraki durumlar için imzaladıkları sözleşmedir. Evlilik sözleşmesinde ana konu çiftlerin sahip oldukları malların paylaştırılmasıdır. Türk Medeni Hukuku’nda mal rejimi olarak geçen evlilik sözleşmesi, sıklıkla karşılaşılan bir durum olduğundan pek çok kişi bu konu ile ilgili bilgi edinmek istemektedir.

Evlilik sözleşmesinde dört durum vardır. Bu durumlardan birisi mal ortaklığıdır. Mal ortaklığında çiftlerin birey olarak sahip olduğu malların yanı sıra birlikte sahip oldukların paylaştırılması söz konusudur. Bu noktada bireylerin edindiği malların türü dörde ayrılır. Bunlar ise şöyledir:

• Kendi emekleri ile kazandıkları mallar,
  • Kişisel olarak sahip olunan mallardan elde edilen birikimler,
  • Çalışma becerisini kaybeden bireylerin tazminat sonucu elde ettiği birikimler,
  • Kurum ve kuruluşlar tarafından elde edilen kazanımlar.

Evlilik sözleşmesinde diğer bir adım ise evlilik sözleşmesinin nasıl yapılacağıdır.

Evlilik Sözleşmesi Nasıl Yapılır?

Evlenecek veya evli çiftlerin en merak ettiği konular arasında evlilik sözleşmesinin nasıl yapılacağı yer almaktadır. Evlilik sözleşmesinde önemli olan durum ise sözleşmenin hukuki şartlara uygun olarak yapılmasıdır. Bu durumda dikkat edilmesi gereken üç durum vardır. Bu durumlar ehliyet, noterde sözleşmenin yapılması ve imza durumlarıdır. Ehliyet durumunda evlilik sözleşmesi tam ehliyete sahip olan ya da sınırlı ehliyete sahip olan kişiler tarafından yapılabilir. Noterde yapılma durumunda ise sadece noterden alınan belge ile sözleşme yapılabilir. İmza durumunda evlilik sözleşmesinde çiftler arasında imza zorunluluğu bulunmaktadır.